tag:blogger.com,1999:blog-6628709963559213803.post4097208458982409952..comments2022-12-21T20:09:31.072-08:00Comments on משפט, כלכלה, והגיגים: ניירות עמדה וניקוד עצמיעדי איילhttp://www.blogger.com/profile/07373915268427851941noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6628709963559213803.post-29505647661950416602010-03-26T07:45:27.224-07:002010-03-26T07:45:27.224-07:00שיטה נוספת לתמריץ הלימוד:
כאח לשני אחים שחזרו בתשו...שיטה נוספת לתמריץ הלימוד:<br />כאח לשני אחים שחזרו בתשובה, ושתורתם היא אמנותם, הץענינתי רבות מהו הגורם אשר מתמרץ אותם ללמוד. שכן את מרבית שעות היום הם מעבירים בלימוד. <br />אומנם לא הגעתי לתשובה חד משמעית, אך ישנן מספר סיבות אשר לדעתי גורמת לכך. (נתעלם מעניין האמונה ).<br />1. בעולם הדתי יש ערך עליון להגדרה "תלמיד חכם" וזהו מניע מרכזי אשר דוחף את התלמידים ללמוד ובעיקר להפגין את ידיעותיהם. <br />את הפגנת ידיעותיהם הם מבציעים במספר דרכים: א.שיטת הלימוד היא של התדיינות ולכן תלמיד אשר אינו בקיא דיו בחומר לא יחסה תחת ההגדרה תלמיד חכם.<br />2. העברת שיעורים- תלמידים אשר נחשבים מוצלחים נדרשים להעביר שיעורים לייתר חבריהם, עצם הצורך ללמד מחייב את התלמיד להעמיק בחומר ולהגיע לרמת בקיאות מרבית, שכן אחרת יביך את עצמו אל מול הכיתה. בפרקי אבות כתוב: "הלומד תורה על מנת ללמד , מספיקין בידו ללמוד וללמד". <br /> לסיכום: א. ניתן לשלב בלימוד מעורבות של התלמידים,אין הכוונה למעורבות בניירות עמדה -שאינן פומביות דיו, אלא מעורבות פרונטלית לעיני כל. (אולי אפילו לפרסם נייר עמדה מוצלח בקרב יתר הסטודנטים. הענקת כבוד לסטודנט אחד תגרור ככל הנראה רצון של ייתר הסטודנטים להצטיין) או לחילופין להטיל על סטודנט ללמד את הכיתה נושא מצומצם)<br />כמובן שיש עוד המון רעיונת, והם רוצים לגוון אין צורך לגוון דווקא בעניין הציונים, אלא ניתן לצאת ממסגרת זו ולנסות דרכי השפעה שונות<br />שבת שלום וחג שמח<br />יריןAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/05912458248209888155noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6628709963559213803.post-62173487558591673192010-03-23T08:22:23.209-07:002010-03-23T08:22:23.209-07:00יש כאן שני אלמנטים, בשיטות הלימוד האלו שקצת סותרים...יש כאן שני אלמנטים, בשיטות הלימוד האלו שקצת סותרים אחד את השני. הראשון הוא תמריץ ללימוד. בהקשר הזה השיטה בהחלט מוכיחה את עצמה. כולנו מתומרצים ללמוד, וללמוד טוב.<br />האלמנט השני קצת מטרפד את הראשון כי בסופו של יום, הרבה מהסטודנטים מביטים על האוניברסיטה לא רק כחווייה אקדמאית, אלא גם כסוג של מקפצה מקצועית לעתיד, מכאן הרצון לציונים גבוהים.<br />כמרצה, אתה משיג את שלך, אנחנו לומדים ומבינים. ולי, באופן אישי, יש אמון בשיטה שלא תטרפד לי את ציון הביניים. אולם האמון הזה נובע כי למדתי כבר קורס אחד איתך, בשיטה הזו. רוב הכיתה לא למדה ולכן, באופן טבעי, חרדה לציון הביניים שלה.<br />אישית, כמו שאתה יודע, על אף האמון בשיטה שתעשה את שלה, אני לא מאמין בה כמכשיר לביקורת בונה, אני באמת חושב שצריך לעדן את השיטה, להחזיר חלק מהסמכויות הרבות שניתנו לנו - למרצה, אולי קצת שמרני, אבל נראה לי שזה יעבוד כדי להרגיע את הסטודנטים.Itamarhttps://www.blogger.com/profile/17496970002879363641noreply@blogger.com